Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 1 (300) 2013: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[ Konteksty. Polska Sztuka Ludowa ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2013|Spisy treści 2013]]<br />
 
Przejdź do [[ Konteksty. Polska Sztuka Ludowa ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2013|Spisy treści 2013]]<br />
 +
 +
----
 +
[[Image:Konteksty 1 (300) 2013.jpeg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 1 (300) 2013]]
 
----  
 
----  
  
Linia 119: Linia 122:
 
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ<br />
 
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ<br />
 
Z Salwatorskiej na Plac Zbawiciela. Historia jednego obrazu<br />
 
Z Salwatorskiej na Plac Zbawiciela. Historia jednego obrazu<br />
 +
 +
[[Kategoria: Spisy treści 2013]]

Aktualna wersja na dzień 01:41, 14 lut 2014

Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2013


okładka numeru
1 (300) 2013


Odnowienie doktoratu Profesora Wiesława Juszczaka

MARIA POPRZĘCKA
Dzieło otwarte. Laudacja na odnowienie doktoratu Profesora Wiesława Juszczaka

ELŻBIETA BARBARA ZYBERT
Kilka słów od Dziekana Wydziału Historycznego

ELŻBIETA WOLICKA-WOLSZLEGER
Mowa źródłowa: czym są rzeczy w swej ostatecznej istocie?

WALDEMAR OKOŃ
Wielki Mag i Egzegeta nauki polskiej

CZESŁAW ROBOTYCKI
Antropolog na ścieżkach świata sztuki i wartości

WIESŁAW JUSZCZAK
Słowo o micie

DARIUSZ CZAJA
Duch na skale. Herzoga podróż do źródeł

WIESŁAW JUSZCZAK
Wędrówka do źródeł (fragment)

Antropologia, pamięć, historia. Wokół projektu Zakopiańczycy. W poszukiwaniu tożsamości'

ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Antropologia, pamięć, historia

JANUSZ BARAŃSKI
Góralszczyzna i pamięć

JAN GONDOWICZ
Demonizm Zakopanego – mit i fakt

ANTONI KROH
Muzeum Tatrzańskie – moja pierwsza i ostatnia miłość

MACIEJ KRUPA
Zakopane jest szkołą tęsknoty

ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Elementarz tożsamości

KUBA SZPILKA
Wędrówka po śladach – o zakopiańczykach szukających tożsamości

WOJCIECH MICHERA
Zakopiańczycy i Nekyia

PIOTR MAZIK
Rola fotografii w historii

WOJCIECH SZATKOWSKI
Goralenvolk – kryzys tożsamości

MAŁGORZATA MAJ, STANISŁAWA TREBUNIA-STASZEL
Nazistowskie badania antropologiczne i ludoznawcze na Podhalu. Dokument i pamięć

ALEKSANDRA MELBECHOWSKA-LUTY
Kilka przypomnień o zakopiańskiej Szkole Przemysłu Drzewnego i jej snycerzach (1876-1939)

URSZULA MAKOWSKA
Zakopiański Berghof

ANTONI BEKSIAK
Skok w nadtożsamość

MARIA MAŁANICZ-PRZYBYLSKA
Góralszczyzna istnieje…?

BEATA KLOCEK DI BIASIO, BOHDAN MICHALSKI
Zakopane, Polska, Europa: prowincjonalizm i uniwersalizm Władysława Hasiora

BARBARA MAJOR
Powtórzenia i przemiany. Wielokroć to samo. Malarstwo, rzeźba i grafika Jacka Waltosia z lat 1960-2012

ŁUKASZ KOSSOWSKI
Porozmawiajmy o kobietach. Schulz, Witkacy, Gombrowicz i inni

JERZY S. WASILEWSKI
Etnolog w podróży (8): Mandar, człowiek niezwykły

MARIA SZYMAŃSKA-ILNATA
To była wielka atrakcja – rozmowa z G.W. Dąbrowską

ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ, MONIKA SZNAJDERMAN
O pamięci, historii i opowieściach lokalnych na przykładzie serii Sulina

Historia jednego obrazu: Ludomir Benedyktowicz

PIOTR BOROWSKI
Wprowadzenie do spotkania

TOMASZ A. PRUSZAK
Ludomir Benedyktowicz (1844-1926) i jego obraz Portret syna Tadeusza (1879)

LUDOMIR BENEDYKTOWICZ
Wspomnienia, listy, wypisy

JACEK FRANKOWSKI
Ludomir Benedyktowicz (1844-1926) – artysta niezłomny

STEFAN ŻEROMSKI
Listy Do Oktawii Rodkiewiczowej (fragmenty)

JAN PARANDOWSKI
Akacja

TYMON TERLECKI
Z innego brzegu (fragmenty z Kraju lat dziecinnych)

ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Z Salwatorskiej na Plac Zbawiciela. Historia jednego obrazu