Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Muzyka 1-2/2006

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Muzyka lub Spisy treści 2006


okładka numeru 1-2/2006


50 lat kwartalnika "Muzyka"


Elżbieta Witkowska-Zaremba
Od redakcji / Editorial

Artykuły

Zofia Dobrzańska-Fabiańska
Modalność w polifonii i przemiany techniki dźwiękowej w muzyce średniowiecza i renesansu w świetle „Historii harmonii
i kontrapunktu” Józefa M. Chomińskiego
Modality in Polyphony and the Transformations of the Sound Technique in the Music of the Middle Ages and Renaissance in the Light of „Historia harmonii i kontrapunktu” by Józef M. Chomiński

Iwona Lindstedt
Teoria sonologii muzycznej Józefa Michała Chomińskiego
Józef Michał Chomiński’s Theory of Musical Sonology

Maciej Gołąb
Nieznane monografie Józefa Michała Chomińskiego o pieśniach Edwarda Griega (1936) i nauce harmonii (1947)
Unknown Monographs by Józef Michał Chomiński on the Songs
of Edward Grieg (1936) and the Teaching of Harmony (1947)

Paweł Gancarczyk
Polifonia w Polsce około 1500 roku: źródła i problemy ich interpretacji
Polyphony in Poland until circa 1500: Sources and Problems
of their Interpretation

Elżbieta Witkowska-Zaremba
Problemy koniunktury w późnośredniowiecznych tekstach teoretycznych z polskich zasobów źródłowych
The Problem of the Coniuncta in Late Medieval Theoretical Texts from Sources in Polish Collections

Barbara Przybyszewska-Jarmińska
Odpisy oraz opracowania kompozycji Marcina Mielczewskiego
i innych muzyków polskich Wazów w siedemnastowiecznej kolekcji muzykaliów kościoła św. Marii Magdaleny we Wrocławiu
Copies and Elaborations of Compositions by Marcin Mielczewski and other Musicians of the Polish Vasas in the Seventeenth-century Musical Collection of the Church of St Maria Magdalena in Wrocław

Grzegorz Zieziula
Ideał opery i jego urzeczywistnienie: „Livia Quintilla” Zygmunta Noskowskiego
The Ideal Opera and its Realisation: „Livia Quintilla” by Zygmunt Noskowski

Ewa Dahlig-Turek
O morfologii „rytmów polskich” z XVI-XVII wieku
On the Morphology of „Polish Rhythms” in Sixteenth
and Seventeenth Centuries

Zbigniew Jerzy Przerembski
Ludowa kultura muzyczna – tradycja modyfikowana
Folk Musical Culture – A Modified Tradition