Muzyka 3/2005
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Muzyka lub Spisy treści 2005
Muzyka w świecie władzy
Artykuły
Barbara Przybyszewska-Jarmińska
Włoskie wesela arcyksiążąt z Grazu a początki opery w Polsce
The Italian Weddings of the Archdukes of Graz and the Beginnings of Opera in Poland
Aneta Kamińska
Z repertuaru prywatnego teatru królowej Marysieńki w rzymskim Palazzo Zuccari: dramma per musica „Tolomeo et Alessandro” Domenica Scarlattiego
From the Repertory of Queen Maria Kazimiera’s Private Theatre
in the Roman Palazzo Zuccari: dramma per musica „Tolemeo et Alessandro” by Domenico Scarlatti
Alina Żórawska-Witkowska
Historia w operze, czyli postacie władców w operach „Jadwiga królowa polska” Karola Kurpińskiego (1814) oraz „Król Łokietek” Józefa Elsnera (1818)
History in Opera, or the Characters of Rulers in the Operas „Jadwiga królowa polska” by Karol Kurpiński (1814) and „Król Łokietek” by Józef Elsner (1818)
Grzegorz Zieziula
Przekleństwo władzy, obsesja zemsty, nieodgadnione wyroki Parek: „Philaenis” („Filenis”), opera Romana Statkowskiego
The Curse of Power, Revenge Obsession, and the Inscrutable Verdicts of the Parcae: „Philaenis” („Filenis”), an Opera by Roman Statkowski
Marcin Gmys
Wizerunek władzy totalitarnej w zwierciadle IV Symfonii i „Ubu Rex” Krzysztofa Pendereckiego
The Image of Totalitarian Power Reflected in his Fourth Symphony and „Ubu Rex” by Krzysztof Penderecki
Sprawozdania
Grzegorz Zieziula
Hervé Lacombe: The Keys to French Opera in the Nineteenth Century. Berkeley, Los Angeles, London 2001
Anna Czekanowska
Eero Tarasti: Signs of Music. A Guide to Musical Semiotics. Berlin, New York 2002
Małgorzata Gąsiorowska
Krystyna Tarnawska-Kaczorowska: Zygmunt Krauze – między intelektem, fantazją, powinnością i zabawą. Warszawa 2001
Ewa Sławińska-Dahlig
Analytical Perspectives on the Music of Chopin. Red. Artur Szklener. Warszawa 2003