Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Panoptikum: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Kontakt z redakcją)
(2007)
Linia 39: Linia 39:
 
=== 2007 ===
 
=== 2007 ===
 
[[ Panoptikum 6 (13) 2007 ]]<br />
 
[[ Panoptikum 6 (13) 2007 ]]<br />
 +
Spis treści:
 +
 +
Robert Kulpa / Ewa Tatar
 +
Amalgamat kampowy: intro 7
 +
 +
Kamp feministyczny – feminizacja kampu
 +
 +
Lidia Krawczyk Feministyczny kamp według Pameli Robertson 13
 +
Niina Kuorikoski „Jesteś taki gejowski!” Kampowanie w serialu The L Word 23
 +
Marcin Teodorczyk „Kamp i wamp”. Strategie kampu w wideoperformance’ach Katarzyny Kozyry
 +
W sztuce marzenia stają się rzeczywistością 29
 +
 +
Ikony
 +
 +
Monika Pietrzak-Franger Z pozą im do twarzy. Igraszki kampowe Amandy Lepore i Davida LaChapelle’a 51
 +
Karolina Kolenda Przyjemność obrazu Gilbert i George a estetyka kampu 61
 +
Adam Mazur Kampowe odsłony Madame Żużu 68
 +
Agata Antonowicz Estetyka kampu w przedmiotach użytkowych Przykład włoski 75
 +
 +
Inne światy – światy innego
 +
 +
Piotr Kletowski Filmowy kamp – w stronę definicji. O „biograficznym” kinie Kena Russella 87
 +
Marta Raczek „Dotknij mnie, chcę być naznaczona“ O dwóch modelach introdukcji w kamp na przykładzie Gotyku Kena Russella i The Rocky Horror Picture Show Jima Sharmana 94
 +
Magdalena Karkowska Kamp bez kampu, precyzyjne tożsamości i nieprecyzyjne szwy w butach, czyli próba analizy Kinky Boots 101
 +
Wojciech Szymański Po drugiej stronie lustra albo niezgoda na świat Jeana Geneta
 +
Na marginesie Cyklu genetowskiego Pawła Książka 106
 +
Kamila Wielebska Melancholia lalek 123
 +
 +
Kino kultu i kult kina
 +
 +
Tomasz Kaliściak, Bavo Defurne – queer-ujący kampowiec czy ikonoklasta? 139
 +
Jakub Smorawski Na pograniczu: parakino, kult i kamp 150
 +
Justyna Knieć Smak kampu i masala movie 160
 +
 +
Niezdefiniowanie
 +
 +
Fabio Cleto
 +
Wprowadzenie: odmieniając kamp 169
 +
Caryl Flinn Śmierci kampu 197
 +
Autorzy Panoptyczni 223
  
  
 
[[Kategoria:Film]]  [[Kategoria:półroczniki]] [[Kategoria:papierowe]] [[Kategoria:Czasopisma 2003]] [[Kategoria:Czasopisma 2004]] [[Kategoria:Czasopisma 2005]] [[Kategoria:Czasopisma 2006]] [[Kategoria:Czasopisma 2007]]
 
[[Kategoria:Film]]  [[Kategoria:półroczniki]] [[Kategoria:papierowe]] [[Kategoria:Czasopisma 2003]] [[Kategoria:Czasopisma 2004]] [[Kategoria:Czasopisma 2005]] [[Kategoria:Czasopisma 2006]] [[Kategoria:Czasopisma 2007]]

Wersja z 16:02, 2 gru 2007


Kategorie: Film

papierowe półroczniki

Spisy treści czasopism ukazujących się w latach: 2003 2004 2005 2006 2007


Spis treści

Kontakt z redakcją

kontakt:
www: http://www.panoptikum.pl
e-mail: panoptikum@ug.gda.pl, info@panoptikum.pl
redakcja:
red. nacz.: Grażyna Świętochowska/kolegium redakcyjne
adres: ul. Wita Stwosza 58/2, 80-952 Gdańsk
tel: (0-58) 5529450
fax: (0-58) 5529300

Kontakt z wydawcą

wydawca: Akademickie Centrum Kultury
adres: ul. Wita Stwosza 58/2, 80-952 Gdańsk

ISSN: 1730-7775
rok założenia: 1993
periodyczność: półroczniki
medium: papierowe
format: 238X168 mm
objętość: 96 s. stron
nakład: 1000 egzemplarzy

Opis

Młode czasopismo filmowe wydawane przez Akademickie Centrum Kultury Uniwersytetu Gdańskiego. Pismo ma aspiracje popularnonaukowe i artystyczne, podejmuje tematy stosunkowo rzadko goszczące na łamach innych czasopism tej kategorii (można w nim znaleźć m.in. teksty o kinie grozy, filmowym surrealizmie, antyteledysku, mistrzach kina radzieckiego i kinie queer). Charakter tekstów zamieszczanych w PANOPTIKUM wskazuje na dążenie tytułu do interdyscyplinarności. Współpracownikami półrocznika są zarówno uznani autorzy (filmoznawcy: Mirosław Przylipiak, Jerzy Szyłak i Krzysztof Kornacki), jak i osoby początkujące.

Prenumerata

Spisy treści

2003

Panoptikum 1 (8) 2003

2004

Panoptikum 2 (9) 2004
Panoptikum 3 (10) 2004

2005

Panoptikum 4 (11) 2005

2006

Panoptikum 5 (12) 2006

2007

Panoptikum 6 (13) 2007
Spis treści:

Robert Kulpa / Ewa Tatar Amalgamat kampowy: intro 7

Kamp feministyczny – feminizacja kampu

Lidia Krawczyk Feministyczny kamp według Pameli Robertson 13 Niina Kuorikoski „Jesteś taki gejowski!” Kampowanie w serialu The L Word 23 Marcin Teodorczyk „Kamp i wamp”. Strategie kampu w wideoperformance’ach Katarzyny Kozyry W sztuce marzenia stają się rzeczywistością 29

Ikony

Monika Pietrzak-Franger Z pozą im do twarzy. Igraszki kampowe Amandy Lepore i Davida LaChapelle’a 51 Karolina Kolenda Przyjemność obrazu Gilbert i George a estetyka kampu 61 Adam Mazur Kampowe odsłony Madame Żużu 68 Agata Antonowicz Estetyka kampu w przedmiotach użytkowych Przykład włoski 75

Inne światy – światy innego

Piotr Kletowski Filmowy kamp – w stronę definicji. O „biograficznym” kinie Kena Russella 87 Marta Raczek „Dotknij mnie, chcę być naznaczona“ O dwóch modelach introdukcji w kamp na przykładzie Gotyku Kena Russella i The Rocky Horror Picture Show Jima Sharmana 94 Magdalena Karkowska Kamp bez kampu, precyzyjne tożsamości i nieprecyzyjne szwy w butach, czyli próba analizy Kinky Boots 101 Wojciech Szymański Po drugiej stronie lustra albo niezgoda na świat Jeana Geneta Na marginesie Cyklu genetowskiego Pawła Książka 106 Kamila Wielebska Melancholia lalek 123

Kino kultu i kult kina

Tomasz Kaliściak, Bavo Defurne – queer-ujący kampowiec czy ikonoklasta? 139 Jakub Smorawski Na pograniczu: parakino, kult i kamp 150 Justyna Knieć Smak kampu i masala movie 160

Niezdefiniowanie

Fabio Cleto Wprowadzenie: odmieniając kamp 169 Caryl Flinn Śmierci kampu 197 Autorzy Panoptyczni 223