Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Pogranicza 6 (83) 2009: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Nowa strona: Przejdź do Pogranicza lub Spisy treści 2009<br /> ---- Pocztówka z wakacji<br /> Helena Raszka: Mecz; Krzyk; W ramionach słońca; Dotkliwe śc...)
 
Linia 3: Linia 3:
  
 
Pocztówka z wakacji<br />
 
Pocztówka z wakacji<br />
 +
 
Helena Raszka: Mecz; Krzyk; W ramionach słońca; Dotkliwe ścierwo; Po prostu miłość; O matko moja; Odprysk; Modlitwa do ludzi (poezja)<br />
 
Helena Raszka: Mecz; Krzyk; W ramionach słońca; Dotkliwe ścierwo; Po prostu miłość; O matko moja; Odprysk; Modlitwa do ludzi (poezja)<br />
 +
 
Inga Iwasiów:  Śmierć i Barcelona (fragment powieści  Ku słońcu)<br />
 
Inga Iwasiów:  Śmierć i Barcelona (fragment powieści  Ku słońcu)<br />
 +
 
Bożena Karwowska: Vancouver. Szkic o mieście definiowanym  przez wielokulturowość<br />
 
Bożena Karwowska: Vancouver. Szkic o mieście definiowanym  przez wielokulturowość<br />
 +
 
Wojciech Tomasik:  Koleje emigranta. Szkic z Vancouver w tle<br />
 
Wojciech Tomasik:  Koleje emigranta. Szkic z Vancouver w tle<br />
 +
 
Josh Stenberg: Peregrino w cudzej ziemi (przeł. Bożena Karwowska)<br />
 
Josh Stenberg: Peregrino w cudzej ziemi (przeł. Bożena Karwowska)<br />
 +
 
Tomasz Mizerkiewicz: Isola. Zapiski tourystyczne<br />
 
Tomasz Mizerkiewicz: Isola. Zapiski tourystyczne<br />
 +
 
Piotr Krupiński: Polakiem być w Danii...<br />
 
Piotr Krupiński: Polakiem być w Danii...<br />
 +
 
Samantha Kitsch: baśn; kamień dnia; Olga  (poezja) <br />
 
Samantha Kitsch: baśn; kamień dnia; Olga  (poezja) <br />
 +
 
Ninette Nerval: Trzy Kolory;  Zatrudnię przemoc domową; Jak daleko jest z Peru do Polski; Tu est mon fantome (poezja)<br />
 
Ninette Nerval: Trzy Kolory;  Zatrudnię przemoc domową; Jak daleko jest z Peru do Polski; Tu est mon fantome (poezja)<br />
 +
 
Grzegorz Filip: Dziennik Julii (fragment)<br />
 
Grzegorz Filip: Dziennik Julii (fragment)<br />
 +
 
Łukasz Grzesiczak: List do Cosmo; Niebo nad Dąbrową Górniczą; Zapiski pop kultury (proza)<br />
 
Łukasz Grzesiczak: List do Cosmo; Niebo nad Dąbrową Górniczą; Zapiski pop kultury (proza)<br />
 +
 
Dorota Nowakówna: Droga do szkoły w Chrzanowie; Dzieci  (proza)<br />
 
Dorota Nowakówna: Droga do szkoły w Chrzanowie; Dzieci  (proza)<br />
 +
 
Tomasz Matlęgiewicz: Ku Północy <br />
 
Tomasz Matlęgiewicz: Ku Północy <br />
Leszek Szaruga: Dane elementarne (6) (proza)    <br />  
+
 
 +
Leszek Szaruga: Dane elementarne (6) (proza)    <br />
 +
 
Jarosław Petrowicz: Krystalizacja i upowszechnianie. Uwagi na marginesach książek Andrzeja Zawady<br />
 
Jarosław Petrowicz: Krystalizacja i upowszechnianie. Uwagi na marginesach książek Andrzeja Zawady<br />
 +
 
Katarzyna Taborska: W kręgu biografii „literackiego mordercy”<br />
 
Katarzyna Taborska: W kręgu biografii „literackiego mordercy”<br />
  
Linia 23: Linia 39:
 
'''Recenzje, omówienia'''<br />
 
'''Recenzje, omówienia'''<br />
  
Barbara Limanowska: Mężczyzna, który pisał feministyczne kryminały
+
Barbara Limanowska: Mężczyzna, który pisał feministyczne kryminały<br />
 
(S. Larsson: Millenium)<br />
 
(S. Larsson: Millenium)<br />
Alan Sasinowski: Jakby (P. Zaremba: Romans licealny)<br />    
+
 
Agnieszka Nęcka: Miłość niejedno ma imię (A. Nasiłowska: Historie miłosne)  <br />
+
Alan Sasinowski: Jakby <br />(P. Zaremba: Romans licealny)<br />  
Urszula Pawlicka: (Homoseksualny) syn (homoseksualnego) ojca (K. Gołaszewski: Rozpad)<br />
+
 
 +
Agnieszka Nęcka: Miłość niejedno ma imię <br />(A. Nasiłowska: Historie miłosne)  <br />
 +
 
 +
Urszula Pawlicka: (Homoseksualny) syn (homoseksualnego) ojca <br />(K. Gołaszewski: Rozpad)<br />
 +
 
 
Barbara Elmanowska: Milena albo o współczesnej biografii<br />
 
Barbara Elmanowska: Milena albo o współczesnej biografii<br />
Szymon Wasilewski: Choroba rzeczywistości i jej metafory (J. Baudrillard: Przejrzystość zła)<br />
+
 
Beata Biwan: Sztuka pisania o sztuce (G. Dziamski: Sztuka po końcu sztuki)<br />
+
Szymon Wasilewski: Choroba rzeczywistości i jej metafory <br />(J. Baudrillard: Przejrzystość zła)<br />
Paulina Codogni: Odkrywanie historii najnowszej  (Zarejestrujcie nam „Solidarność"! Strajk sierpniowy 1988 r. w Szczecinie;  „Nic tu nie jest nielegalne". Sierpień ‘88 w dokumentach szczecińskiej Służby Bezpieczeństwa)<br />
+
 
Bernadetta Darska: Zatrzymać chwilę (P. Szewc: Moje zdanie)<br />
+
Beata Biwan: Sztuka pisania o sztuce <br />(G. Dziamski: Sztuka po końcu sztuki)<br />
Sławomir Osiński: W tonacji  bieli i czerni (T. Majzel: Fotoalbum)<br />
+
 
Wiktoria Klera: Niskie tony (M. Świetlicki: Niskie pobudki)<br />
+
Paulina Codogni: Odkrywanie historii najnowszej  <br />(Zarejestrujcie nam „Solidarność"! Strajk sierpniowy 1988 r. w Szczecinie;  „Nic tu nie jest nielegalne". Sierpień ‘88 w dokumentach szczecińskiej Służby Bezpieczeństwa)<br />
Piotr Sobolczyk: The mind-forg'd manacles I hear (R. Rybicki: Stos gitar)<br />
+
 
Monika Talarczyk-Gubała: Co Sabina ukryła pod spódnicą (Rewers, reż. B. Lankosz)<br />
+
Bernadetta Darska: Zatrzymać chwilę <br />(P. Szewc: Moje zdanie)<br />
Marta Poniatowska: Oczy kota (Recykling, reż. Weronika Fibich, Teatr Kana)<br />
+
 
Joanna Tokarczyk: Misterium materii (A. Wysocka: Upłaszczyznowienia. Destrukty – wystawa w Zamku Książąt Pomorskich)<br />
+
Sławomir Osiński: W tonacji  bieli i czerni<br /> (T. Majzel: Fotoalbum)<br />
 +
 
 +
Wiktoria Klera: Niskie tony <br />(M. Świetlicki: Niskie pobudki)<br />
 +
 
 +
Piotr Sobolczyk: The mind-forg'd manacles I hear <br />(R. Rybicki: Stos gitar)<br />
 +
 
 +
Monika Talarczyk-Gubała: Co Sabina ukryła pod spódnicą <br />(Rewers, reż. B. Lankosz)<br />
 +
 
 +
Marta Poniatowska: Oczy kota <br />(Recykling, reż. Weronika Fibich, Teatr Kana)<br />
 +
 
 +
Joanna Tokarczyk: Misterium materii <br />(A. Wysocka: Upłaszczyznowienia. Destrukty – wystawa w Zamku Książąt Pomorskich)<br />
  
  

Wersja z 12:48, 3 lut 2010

Przejdź do Pogranicza lub Spisy treści 2009


Pocztówka z wakacji

Helena Raszka: Mecz; Krzyk; W ramionach słońca; Dotkliwe ścierwo; Po prostu miłość; O matko moja; Odprysk; Modlitwa do ludzi (poezja)

Inga Iwasiów: Śmierć i Barcelona (fragment powieści Ku słońcu)

Bożena Karwowska: Vancouver. Szkic o mieście definiowanym przez wielokulturowość

Wojciech Tomasik: Koleje emigranta. Szkic z Vancouver w tle

Josh Stenberg: Peregrino w cudzej ziemi (przeł. Bożena Karwowska)

Tomasz Mizerkiewicz: Isola. Zapiski tourystyczne

Piotr Krupiński: Polakiem być w Danii...

Samantha Kitsch: baśn; kamień dnia; Olga (poezja)

Ninette Nerval: Trzy Kolory; Zatrudnię przemoc domową; Jak daleko jest z Peru do Polski; Tu est mon fantome (poezja)

Grzegorz Filip: Dziennik Julii (fragment)

Łukasz Grzesiczak: List do Cosmo; Niebo nad Dąbrową Górniczą; Zapiski pop kultury (proza)

Dorota Nowakówna: Droga do szkoły w Chrzanowie; Dzieci (proza)

Tomasz Matlęgiewicz: Ku Północy

Leszek Szaruga: Dane elementarne (6) (proza)

Jarosław Petrowicz: Krystalizacja i upowszechnianie. Uwagi na marginesach książek Andrzeja Zawady

Katarzyna Taborska: W kręgu biografii „literackiego mordercy”


Recenzje, omówienia

Barbara Limanowska: Mężczyzna, który pisał feministyczne kryminały
(S. Larsson: Millenium)

Alan Sasinowski: Jakby
(P. Zaremba: Romans licealny)

Agnieszka Nęcka: Miłość niejedno ma imię
(A. Nasiłowska: Historie miłosne)

Urszula Pawlicka: (Homoseksualny) syn (homoseksualnego) ojca
(K. Gołaszewski: Rozpad)

Barbara Elmanowska: Milena albo o współczesnej biografii

Szymon Wasilewski: Choroba rzeczywistości i jej metafory
(J. Baudrillard: Przejrzystość zła)

Beata Biwan: Sztuka pisania o sztuce
(G. Dziamski: Sztuka po końcu sztuki)

Paulina Codogni: Odkrywanie historii najnowszej
(Zarejestrujcie nam „Solidarność"! Strajk sierpniowy 1988 r. w Szczecinie; „Nic tu nie jest nielegalne". Sierpień ‘88 w dokumentach szczecińskiej Służby Bezpieczeństwa)

Bernadetta Darska: Zatrzymać chwilę
(P. Szewc: Moje zdanie)

Sławomir Osiński: W tonacji bieli i czerni
(T. Majzel: Fotoalbum)

Wiktoria Klera: Niskie tony
(M. Świetlicki: Niskie pobudki)

Piotr Sobolczyk: The mind-forg'd manacles I hear
(R. Rybicki: Stos gitar)

Monika Talarczyk-Gubała: Co Sabina ukryła pod spódnicą
(Rewers, reż. B. Lankosz)

Marta Poniatowska: Oczy kota
(Recykling, reż. Weronika Fibich, Teatr Kana)

Joanna Tokarczyk: Misterium materii
(A. Wysocka: Upłaszczyznowienia. Destrukty – wystawa w Zamku Książąt Pomorskich)


Skutki uboczne (2) Edward Balcerzan
Z narożnika mapy (42)
Miałem nie pisać... (14) Robert Ostaszewski

Książki nadesłane
Autorzy „Pograniczy”