Akcent 2 (124) 2011
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2011
Hałyna Kruk: wiersze
Amir Gutfreund: Pocztówka z Waldsee
Łukasz Janicki: Demony i anioły historii. Wizja dziejów w „Pamiętniku po klęsce” Kazimierza Wyki
Eugeniusz Koźmiński: wiersze
Marek Sołtysik: Pani Kicz z przodu i z boku
Tadeusz Chabrowski: wiersze
Bogdan Nowicki: Schulzowskie ordalia, czyli jaźń ćwicząca się w herezji
Artur Chlewiński: Młodo w Lublinie. Przedwcześnie na Starym Mieście
Andrzej Basaj: Karaluchy i ludzie w parach
Jan Henryk Cichosz: wiersze
Jarosław Cymerman: Jagiellońska Polska i stepowa Hellada – Czechowicz tłumaczy Małaniuka
Dariusz Eckert: wiersze
Katalin Mezey: opowiadania
Tamás Halmai: wiersze
PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy...
Aleksander Wójtowicz: Kluski, holocaust i liberatura [Raymond Federman „Podwójna wygrana jak nic”];
Tomasz Dostatni: Pająk i osioł w habicie [Tadeusz Chabrowski „Skrawki białego habitu”];
Ewa Dunaj: Facet, który umieścił się w dwudziestoleciu międzywojennym [Kostia Berezin „Buty Mesjasza. Traktat o podniesieniu rzeczy zdegradowanej”];
Wiesława Turżańska: Palimpsest z cieniem w tle [Ewa Kopsik „Uciec przed cieniem”];
Paweł Mackiewicz: You’ll never know [Wojciech Koryciński „Tajemnice ulicy Pańskiej”];
Marcin Klimowicz: Powidła wuja Leona, czyli dyskretny urok Davida Lyncha [Marek Sieprawski „Krymina”]
Nie tylko analitycznie...
Emil Noiński: Zadbać o pamięć – Polacy podczas węgierskiej rewolucji 1848-1849 [István Kovács „Nieznani polscy bohaterowie powstania węgierskiego 1848-1849”];
Barbara Tatar: Jaka jest „przyszłość Witkacego”? [„Przyszłość Witkacego”, red. Teresa Pękala];
Łukasz Chomik: Drogowskazy interpretacji [Ewa Owczarz „Nieosiągalna całość. Szkice o powieści polskiej XIX wieku”];
Renata Ziółkowska: Wszystko naprawdę, wszystko na niby [Sławomir Mrożek „Dziennik. Tom 1. 1962-1969”];
Aneta Wysocka: Wiele głosów – jedno „ja” [Magdalena Horodecka „Zbieranie głosów. Sztuka opowiadania Ryszarda Kapuścińskiego”]
PLASTYKA
Agnieszka Pasztor: Malarskie widzenie świata Małgorzaty Łady-Maciągowej
TEATR
Magdalena Jankowska: „Zamknęły się oczy Ziemi” Pawła Huelle w Teatrze Osterwy
MUZYKA
Maciej Białas: Upiór w operze? O orientacji rynkowej w świecie wielkiej muzyki
BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Kaczeńce
NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Epitafium dla Zygmunta Mikulskiego
NOTY
Dominika Świątoniowska: Przyczynek do „ludowości” polskiego rokoka. Walenty Gurski, zapomniany poeta oświeceniowy
Marek Danielkiewicz: Stacja końcowa, czyli recenzent pamięta…
Noty o autorach