Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Akcent 2 (124) 2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2011


okładka numeru
2 (124) 2011


Hałyna Kruk: wiersze

Amir Gutfreund: Pocztówka z Waldsee

Łukasz Janicki: Demony i anioły historii. Wizja dziejów w „Pamiętniku po klęsce” Kazimierza Wyki

Eugeniusz Koźmiński: wiersze

Marek Sołtysik: Pani Kicz z przodu i z boku

Tadeusz Chabrowski: wiersze

Bogdan Nowicki: Schulzowskie ordalia, czyli jaźń ćwicząca się w herezji

Artur Chlewiński: Młodo w Lublinie. Przedwcześnie na Starym Mieście

Andrzej Basaj: Karaluchy i ludzie w parach

Jan Henryk Cichosz: wiersze

Jarosław Cymerman: Jagiellońska Polska i stepowa Hellada – Czechowicz tłumaczy Małaniuka

Dariusz Eckert: wiersze

Katalin Mezey: opowiadania

Tamás Halmai: wiersze


PRZEKROJE

Prozaicy, prozaicy...

Aleksander Wójtowicz: Kluski, holocaust i liberatura [Raymond Federman „Podwójna wygrana jak nic”];

Tomasz Dostatni: Pająk i osioł w habicie [Tadeusz Chabrowski „Skrawki białego habitu”];

Ewa Dunaj: Facet, który umieścił się w dwudziestoleciu międzywojennym [Kostia Berezin „Buty Mesjasza. Traktat o podniesieniu rzeczy zdegradowanej”];

Wiesława Turżańska: Palimpsest z cieniem w tle [Ewa Kopsik „Uciec przed cieniem”];

Paweł Mackiewicz: You’ll never know [Wojciech Koryciński „Tajemnice ulicy Pańskiej”];

Marcin Klimowicz: Powidła wuja Leona, czyli dyskretny urok Davida Lyncha [Marek Sieprawski „Krymina”]

Nie tylko analitycznie...

Emil Noiński: Zadbać o pamięć – Polacy podczas węgierskiej rewolucji 1848-1849 [István Kovács „Nieznani polscy bohaterowie powstania węgierskiego 1848-1849”];

Barbara Tatar: Jaka jest „przyszłość Witkacego”? [„Przyszłość Witkacego”, red. Teresa Pękala];

Łukasz Chomik: Drogowskazy interpretacji [Ewa Owczarz „Nieosiągalna całość. Szkice o powieści polskiej XIX wieku”];

Renata Ziółkowska: Wszystko naprawdę, wszystko na niby [Sławomir Mrożek „Dziennik. Tom 1. 1962-1969”];

Aneta Wysocka: Wiele głosów – jedno „ja” [Magdalena Horodecka „Zbieranie głosów. Sztuka opowiadania Ryszarda Kapuścińskiego”]


PLASTYKA

Agnieszka Pasztor: Malarskie widzenie świata Małgorzaty Łady-Maciągowej


TEATR

Magdalena Jankowska: „Zamknęły się oczy Ziemi” Pawła Huelle w Teatrze Osterwy


MUZYKA

Maciej Białas: Upiór w operze? O orientacji rynkowej w świecie wielkiej muzyki


BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Kaczeńce


NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Epitafium dla Zygmunta Mikulskiego


NOTY

Dominika Świątoniowska: Przyczynek do „ludowości” polskiego rokoka. Walenty Gurski, zapomniany poeta oświeceniowy

Marek Danielkiewicz: Stacja końcowa, czyli recenzent pamięta…


Noty o autorach