EKRANy 2 (24) 2015
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2015
TEMAT NUMERU – ORSON WELLES
Fałszerstwa i donkiszoteria Orsona Wellesa (Paweł Biliński)
Ja: gwiazda (Ewa Szponar)
Welles wieczny żywy
Moc symboli. Metaforyka filmów Orsona Wellesa (Rafał Syska)
Kawel vs. Welles (Kaja Łuczyńska)
Zawód: Orson Welles (Miłosz Stelmach)
ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI
„Pod elektrycznymi chmurami” (Miłosz Stelmach)
„Krew” (Andrzej Pitrus)
„Eisenstein w Guanajuato” (Maciej Peplinski)
„Martwe godziny” (Bolesław Racięski)
„Berserk” (Łukasz Grela)
„Zabawmy się w piekle” (Jakub Przybyło)
„Hungry Hearts” (Adam Kruk)
„National Gallery” (Konrad Gruca)
„Słowacja 2.0” (Maciej Gil)
„Ixcanul” (Diana Dąbrowska)
„Hotel miłości” (Jakub Przybyło)
„Erbarme Dich – Historie pasyjne” (Krzysztof Siwoń)
„Salma” (Marta Bałaga)
FILM NUMERU
Co jest, doktorku? „Wada ukryta” (Piotr Mirski)
Ameryka to styl. Paul Thomas Anderson (Barbara Szczekała)
FILM WSPÓŁCZESNY
Taniec z rzeczywistością. Najnowsze kino chilijskie (Magdalena Bartczak)
„Nie robię filmów o ofiarach”– rozmowa z Kim Longinotto (Marta Bałaga)
PROJEKT: NOWA KINOFILIA
Kinofilia – ucieczka od teorii (Marcin Pieńkowski)
HISTORIA KINA
„Variété” (Grażyna Stachówna)
Filmoznawcze debiuty (Alicja Helman)
SERIALE I GRY WIDEO
„Vogue” kontra „dude” (Małgorzata Major)
Żółto to widzę. „Utopia” (Amelia Wichowicz)
Pieśń o Galavancie. „Galavant” (Michał Lesiak)
Wirtualny realizm gier (Marcin Petrowicz)
Urok śmierci na morzu. „Sunless Sea” (Piotr Sterczewski)
Efekt nastolatki. „Life Is Strange” (Mateusz Felczak)
MEDIA
Zawłaszczenie filmu. Kanibalizm w sztuce (Rafał Syska)
CYKLE
Media art – Krzysztof Wodiczko: sztuka pozwala mówić (Andrzej Pitrus)
Niezrealizowane filmy – Sny o potędze. Welles w jądrze ciemności (Piotr Mirski)
Gwiazdy – James McAvoy: Czarujący everyman (Ewa Szponar)
MAPOWANIE KINA
Rzymskie wakacje (Piotr Zwierzchowski)
KSIĄŻKI
Małgorzata Flig, „Mitotwórcza funkcja kina i literatury w kulturze stalinowskiej lat 30. XX wieku” (Joanna Wojnicka)
Monika Talarczyk-Gubała, „Wanda Jakubowska od nowa” (Tadeusz Lubelski)
CZASOPISMA
„Film Comment”, „CinemaScope”