Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EKRANy 3 (25-26) 2015

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do EKRANy lub Spisy treści 2015


okładka numeru
3 (25-26) 2015

TEMAT NUMERU – BLOCKBUSTER
W szczękach rekina. Blockbuster, nowe Hollywood i cała reszta (Krzysztof Jajko)
Kino postfabularne i karnawał atrakcji (Barbara Szczekała)
Wybrańcy bogów są młodzi. Young-adult films (Joanna Łuniewicz)
Czas superbohaterów (Michał Lesiak)

ODKRYCIA I ZAPOWIEDZI
„Pan Turner” (Paweł Biliński)
„The Homesman” (Ireneusz Skupień)
„Victoria” (Miłosz Stelmach)
„Dziwny kolor łez twojego ciała” (Piotr Mirski)
„Do ciebie, Philipie” (Konrad Gruca)
„Znikające fale” (Łukasz Grela)
„Dama z Seulu” (Jakub Przybyło)
„Love and Mercy” (Adam Kruk)
„Starry Eyes” (Bolesław Racięski)

FILM NUMERU
Ludzka toaleta i stare koronki. The Duke of Burgundy (Konrad Gruca)
Gra pozorów Petera Stricklanda (Paweł Biliński)

FILM WSPÓŁCZESNY
Widmo krąży nad Hollywood. W poszukiwaniu cyfrowego rozwiązania (Roger Smith)
Tsukamoto: ciężki metal (Piotr Mirski)

WYWIAD
Jesteśmy krajem schizofreników – rozmowa z Aleksiejem Germanem Młodszym

HISTORIA KINA
André Cayatte i wiara w słowo (Alicja Helman)
Ruletka miłości. Pensjonat Mimoza (Rafał Syska)

TEORIA FILMU
Zmysłowa teoria kina. Vivian Sobchack i sensous theory (Marta Stańczyk)

PROJEKT: NOWA KINOFILIA
Kreatywna kinofilia (Małgorzata Radkiewicz)

SERIALE I GRY WIDEO
Cierpienia reżysera seriali (Dawid Rydzek)
Skąd się biorą prawnicy. „Belter Call Saul” (Bolesław Racięski)
Bracie – trzymaj się z daleka. „Bloodline” (Patrycja Włodek)
Stawka większa niż gra (Mateusz Felczak)
Pytania do Elohim. „Talos Principle” (Marcin Petrowicz)
W krainie pokory. „Ori and the Blind Forest” (Izabela Pamuła)

CYKLE
Jenny Holzer: nie chcę tego, czego chcę (Andrzej Pitrus)
Cena barykady. Janusz Morgenstern w drodze do debiutu (Bartosz Filip)
Jessica Chastain. Supernova w stylu starego Hollywood (Patrycja Włodek)
Trykot mocy (Joanna Łuniewicz)

MAPOWANIE KINA
Kinofil w Paryżu (Tadeusz Lubelski)

KSIĄŻKI
Anna G. Piotrowska, „O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej” (Iwona Sowińska)
Jakub Majmurek, Łukasz Ronduda (red.), „Kino -sztuka. Zwrot kinematograficzny w polskiej sztuce współczesnej” (Rafał Syska)

CZASOPISMA
„Film Comment”, „CinemaScope”