Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EleWator 1 (7) 2014

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do eleWator. Kwartalnik literacko-kulturalny lub Spisy treści 2014

okładka numeru
1 (7) 2014

Julio Cortázar:

Julio Cortázar, Do czytania w formie pytającej
Marta Zabłocka, Alfabet Julia (na podstawie Książki dla Manuela)
Wojciech Czaplewski, Czy go jeszcze pamiętam, czyli gra w Cortázara
Julio Cortázar, Przyszłość
Adam Elbanowski, Drogi dojścia do „innej rzeczywistości”. Opowiadania fantastyczne Julio Cortázara
Julio Cortázar, Happy New Year
Miłka O. Malzahn, Aparat Cortázara
Maja Staśko, Zapomniałem mego parasola
Julio Cortázar, Grzeczny chłopczyk
Andrzej Turczyński, O znikomości wszystkich rzeczy, czyli pisarz i jego kot
Julio Cortázar, Do generała
Ewa Elżbieta Nowakowska, Czy należy jeść zegary? Czasomierze Cortázara i Herberta
Julio Cortázar, Po przyjęciach
Konrad Zych, Gra w dwa ognie. Kalwas czyta Cortázara
Julio Cortázar, Żadnych przesyłek do Pehuajó
Damian Romaniak, Antonioni versus Cortázar. Powiększenie i Babie lato
Legendy i mity Argentyny

poezja:

Leszek Engelking, Cache-cache, „So have I heard and do in part believe it…”, Suplement
Federico García Lorca, Preciosa i wiatr, Zwada, Cygańska mniszka

proza:

Marian Lech Bednarek, Zemsta kolorów
Teresa Rudowicz, Kula
Maciej Melecki, Gdzieniegdzie

poezja:

Joanna Lech, Nic więcej z tej strony, Przyniosłam ci smutek, Stany zapalne, punkty przecięć
Jacek Napiórkowski, Maggi of my mind, *** (Dwóch ze zdjęcia…)

epistoły:

Henryk Bereza, Listy do poetów: do Jacka Napiórkowskiego

dziennik:

Henryk Bereza, Zapiski 55. 18.11.2010 r. – 19.09.2011 r. (fragmenty)

sztuki plastyczne i architektura:

Tomasz Sobieraj, Maski i transgresje. O fotografiach Sybilki Storie-Joachimiak Trafostacja Sztuki

krytyka literacka:

Andrzej Turczyński, Sekretna komoda Cortázara (Julio Cortázar, Niespodziewane stronice)
Alan Sasinowski, Szpiegowanie, czyli literatura, czyli miłość (Ian McEwan, Słodka przynęta)
Leszek Engelking, Wiersze zasiane (Krystyna Rodowska, Wiersze przesiane 1968-2011)
Agnieszka Polachowska, Układanie fragmentów, rozbijanie całości (Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy)
Justyna Kasperek, Widzenie dwubiegunowe (Zygmunt Bauman, David Lyon, Płynna inwigilacja. Rozmowy)
Wiktoria Klera, Co jest, co się zdarza i co się zdarzyć może (Marcin Baran, Zebrane. Wiersze i poematy 1983-2013)
Krzysztof Lichtblau, Pogranicze człowieka (Brygida Helbig, Niebko)
Piotr Michałowski, Elegie sprzed po sobie (Artur Daniel Liskowacki, Elegijki)
Edyta Antoniak-Kiedos, Kreując wizerunek (ks. Jan Sochoń, Wizerunek)
Joanna Bierejszyk, Złudzenie (nie)zmienności (Anna Frajlich, Łodzią jest i jest przystanią)
Konrad Liskowacki, Talia pełna figur (Wiesław Myśliwski, Ostatnie rozdanie)
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 1 (Zyta Oryszyn, Ocalenie Atlantydy; Szczepan Twardoch, Morfina; Grzegorz Filip, Studnia)
Paweł Orzeł, Przed wojną: Słońce – dużo Słońca (Władysław Umiński, O Słońcu. Odczyt do latarni czarnoksięzkiej)
Halina Lizińczyk, Ostatnie czytanie: Gra w klasy i czytelnik samica

nadesłano

komiks:

Marcin Bałczewski, Cortázar kontra „wampiry” (Julio Cortázar, Fantomas przeciw wielonarodowym wampirom)
Marcin Bałczewski, Antoniszczak albumowo (Julian Antonisz, Opowieści graficzne)

muzyka:

Tadeusz Hnat, Jaśnie Pani Bezsenność (Arturas Bumšteinas, Sleep (An Attempt at Trying))
Po pierwsze: jazzman. Z Markiem Kazaną rozmawia Monika Petryczko

stałe felietony:

„nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Gdy deszcz wystarcza do wstrzymania biegu świata, czyli Joanna Pucis i jej Znaki nieszczególne
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Korzyści medialne
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Zwrot niech się zwrotem odciska!

Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – regulamin