Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 1 (280) 2008

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2007


okładka numeru
1 (280) 2008

ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Wizje etnografii. Czytanie i pisanie antropologii w kulturze wizualnej


Antropologia i historia

MICHEL DE CERTEAU
Historia i antropologia u Lafitau, przełożyła Ewelina Godlewska

ROGER BASTIDE
Dzika świętość, przełożył Jacek Jan Pawlik

JACEK JAN PAWLIK
Źródła, symbolika i znaczenie tańca afrykańskiego

BEATA DI BIASIO
Porwanie Europy i totalitaryzm. Wizualizacje mitu Europy w polskim malarstwie drugiej połowy XX wieku

JERZY MIZIOŁEK
„Golgota” Jana Styki w Forest Lawn. O największym obrazie świata i jego niezwykłej historii


Dwa Teatry – dwa światy

DARIUSZ KOSIŃSKI, IRENEUSZ GUSZPIT
Dwa teatry – dwa światy

MARIA OSTERWA-CZEKAJ
Glosa emocjonalna

IRENEUSZ GUSZPIT
Dwa teatry – dwa światy: dzień pierwszy

JAN CIECHOWICZ
Teatr w podróży. Wędrowanie jako poznanie

WOJCIECH DUDZIK
Czego nauczyły mnie Gardzienice

HENRYK IZYDOR ROGACKI
Osterwa Skamandrytów

JOANNA ELIZA PAWELCZYK
Mieczysław Limanowski – prekursor polskich „Dziadów kulturowych”

KATARZYNA REGULSKA
Reduta J. Ostrewy i M. Limanowskiego a Vieux Colombier J. Copeau

WANDA ŚWIĄTKOWSKA
„Każdy szekspirowski twór – wywołuje spór”, czyli o Hamlecie Juliusza Osterwy

TADEUSZ KORNAŚ
Wyprawy Konstantego Stanisławskiego i Włodzimierza Staniewskiego

ALICJA MAŃKOWSKA
Droga do odnalezienia sensu w tyglu kultur

MONIKA BIAŁECKA
Od kontrkultury do alternatywy – dla tych, którym nie wystarcza Kościół

MAŁGORZATA DZIEWULSKA
Po ludzkie ślipia

DARIUSZ KOSIŃSKI
Teatr z ducha muzyki – rzeka Gardzienice

MAŁGORZATA JABŁOŃSKA
Dramaturgia ciała. Zarys projektu badawczego na przykładzie analizy praktyk cielesnych OPT Gardzienice

JADWIGA M. RODOWICZ
„Ćwiczenia gardzienickie” a niektóre aspekty formy (kata) w tradycji sztuk walki i widowisk w Japonii

WŁODZIMIERZ STANIEWSKI
Prymatologia teatru?

ZBIGNIEW OSIŃSKI
Reduta dzisiaj

KATIA MICHAJŁOWA
Charakterystyka semantyczna śpiewającego dziada wędrownego, przełożyła Hanna Karpińska

ALEKSANDRA MELBECHOWSKA-LUTY
Jerzego Markiewicza świat wyobrażony

KORNELA BINICEWICZ
Sprzedana muzyka