Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 2 (273) 2006

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2006


okładka numeru 2 (273) 2006


ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ
Kontynuacje

JERZY S. WASILEWSKI
Etnolog w podróży. Smutek Arktyki w masce święta,
w szamańskim kostiumie

CHOREA
ANNA BOGDANOWICZ
Bułgarska banica z serem i szpinakiem, kawa „turka”
i liście winogron, czyli o potrzebie doświadczania Innego
w poszukiwaniu teatralnym

TOMASZ RODOWICZ
Dlaczego Antyk, czyli kondycja Europy. Stowarzyszenie teatralne Chorea (2004-2006)
Po Ptakach
Projekt „Bułgaria-Epos Bałkański”

MARTIN L. WEST
Naprzód ku przeszłości
przełożyła Marianna Cielecka

MARTIN L. WEST
Człowiek, przeznaczenie i śmierć w tradycji indoeuropejskiej
przełożyła Sara Rodowicz, przejrzał Włodzimierz Lengauer

MARTIN L. WEST
Muzyka starożytnej Grecji – jej przekaz wtedy i teraz
przełożyli Maciej Kaziński, Anna Bogdanowicz

KRZYSZTOF BIELAWSKI
Pajany delfickie – kontekst historyczny

DARIUSZ KOSIŃSKI
Ch/mury

DOROTA POROWSKA
Tezeusz i Tańce Labiryntu

AGATA ZYGLEWSKA-DIDUSZKO
Tezeusz w labiryncie

MAŁGORZATA SZUM
Światło antyku. Hode Galatan – Earthfall/Chorea.
Pierwsza część trylogii

MAŁGORZATA JABŁOŃSKA
Taniec – dramat ciała – ład świata

ELŻBIETA ROJEK
Parę myśli na temat treningu

MACIEJ RYCHŁY
Pterodaktyl w kompocie – subiektywne zapiski z pracy
nad muzyką antyczną w Chorei

PIEŚNI
wybrane utwory z repertuaru „Orkiestry Antycznej”

KRYSTYNA DUNIEC
Ciało w teatrze od transcendencji do transgresji

EWA KLEKOT, TOMASZ SZERSZEŃ
„Antropologia nie wystarczy, żeby zrozumieć, co się dzieje
z człowiekiem w obliczu piękna...”
Zapis rozmowy o Potędze wizerunków Davida Freedberga

PRZEOBRAŻENIA KATEGORII ESTETYKI W ŚWIECIE MULTIMEDIÓW

ALICJA KUCZYŃSKA
Zamknąć oczy, aby widzieć?

KATARZYNA KASIA
Autor

BOGNA J. OBIDZIŃSKA
Malarstwo Prerafaelitów, czyli obraz, który może być sobą

ALICJA SAWICKA
Intencje reżysera. Zapis domniemań

PIOTR SCHOLLENBERGER
„Transcendentalny narcyzm” i filozofia sztuki

MACIEJ ROŻALSKI
„Ożywianie” obrazu jako metoda tworzenia dzieła teatralnego

ALEKSANDRA HIRSZFELD
Greenaway à la „Greenaway” – czyli
Brytyjczyka twórcze uniwersum w pigułce

ALEKSANDRA KOŚ
Tekst obrazu

MARCIN SUTRYK
Czarny kwadrat Kazimierza Malewicza

DANUTA WRÓBLEWSKA
Opowieść o Hasiorze

WIESŁAWA WIERZCHOWSKA
Poznałam wielkiego artystę

ALEKSANDER JACKOWSKI
Hasior przypomniany

ALEKSANDER JACKOWSKI
Listy Panka i Gielniaka

JERZY PROKOPIUK
Co zrobić z Gurdżijewem?

ZBIGNIEW OSIŃSKI
O recepcji Gurdżijewa. Przyczynek

JACEK DOBROWOLSKI
„Guru Gurdżijew”

MIKOŁAJ JEWRIEINOW
W stronę filozofii teatru

JULIA HOLEWIŃSKA
Perła z lamusa

Noty o autorach

Summary

Contents