Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 3-4 (306-307) 2014
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2014
Zbigniew Benedyktowicz, Dariusz Czaja, Tomasz Szerszeń W.G. Sebald. Antropologia. Literatura. Fotografia
W.G. Sebald. Nota biograficzna
Tomasz Szerszeń, Dariusz Czaja, Zbigniew Benedyktowicz, Ptak Sena. Rozmowa z Małgorzatą Łukasiewicz
Jan Peter Tripp, W.G. Sebald, Unerzählt Nieopowiedziane, przeł. Małgorzata Łukasiewicz
Narracje
Eleanor Wachtel, Łowca duchów – rozmowa z W.G. Sebaldem, przeł. Małgorzata Sadowska
Carsten Strathausen, Wędrowanie donikąd. Sebalda podróże po rozwidlających się ścieżkach, przeł. Dariusz Czaja
Amanda Hopkinson, Historia pamięci czy pamięć historii?, przeł. Magda Heydel
George M. Hyde, Pierścienie Saturna, przeł. Małgorzata Sady
George M. Hyde, Wyjechali Sebalda – hołd złożony Nabokovowi, przeł. Małgorzata Sady
George M. Hyde Sebald Austerlitz albo Auschwitz, przeł. Małgorzata Sady
Małgorzata Sady, A czy jest coś podobnego? Fragmenty rozmowy z George’em M. Hyde’em
Clive Scott, George M. Hyde, Małgorzata Sady, Literatura niezdefiniowana. Życie w niepewności. Rozmowa o Sebaldzie w Norwich
Małgorzata Łukasiewicz, My tylko filozofujemy
Jakub Momro, Pamięć protetyczna
Agata Sierbińska, W.G. Sebald. Zrujnowana pamięć
Dariusz Czaja, Śledzie, ćmy, jedwabniki. Zoologia Sebalda
Obrazy
Jeremy Millar, Fajerwerk dla W.G. Sebalda 2005-2006, przeł. Tomasz Szerszeń
Tacita Dean, W.G. Sebald, przeł. Krzysztof Pijarski
Paweł Mościcki, Ocalone w montażu. Obraz, empatia i przeciw-historia w Austerlitz W.G. Sebalda
Mattias Frey, Teoretyzowanie kina u Sebalda i Sebalda przez kino, przeł. Mikołaj Gliński
Katarzyna Bojarska, Sebald / Weliczker. Próba ujęcia fotografii historycznej
Piotr Krajewski, Pierścienie Saturna. O tranzycie motywów saturnicznych w sztuce współczesnej
Antoni Ziemba, Lekcja anatomii dra Nicolaesa Tulpa Rembrandta w Pierścieniach Saturna W.G. Sebalda
Antoni Ziemba Obrazy śmierci – i życia. Konterfekty zmarłych
Podróże
W.G. Sebald, Campo Santo, przeł. Małgorzata Łukasiewicz
Ria Van Hengel, Eduard Van Hengel, Pierścienie Saturna. Sebaldowska pielgrzymka
Robert Macfarlane, Poblask albo wędrówki Sebalda, przeł. Magda Heydel
Tomasz Szerszeń, Gare Austerlitz
Brian Dillon, Zamknięci w powietrzu, przeł. Emilia Olechnowicz
Emilia Olechnowicz, „Widok na zawsze utraconej ojczyzny”
Thomas Browne, Pochwała fikcji, przeł. Emilia Olechnowicz
Konteksty
Roland Barthes, Przekaz fotograficzny, przeł. Wojciech Michera
Tomasz Swoboda, Camera obscura
Paweł Dybel, Obraz. Odzwierciedlenie. Pierwowzór. Ontologia obrazu w hermeneutyce Gadamera
Dariusz Czaja, Mikrohistorie. Mapy bez legendy
Hubert Francuz, Spojrzenia moich sióstr
Paweł Próchniak, Nuta człowiecza uwagi na marginesie Asymetrii
Dariusz Czaja, Melancholie. Tryptyk muzyczny
Tomasz Dominik, Almagest. Muzyka, nuty, kalendarze, mapy, róże wiatrów – inspiracje litograficzne
Oleg Ljubkiwskyj, Mityczne miasto
Jurij Smirnow, Na ruinach imperium
Zbigniew Benedyktowicz, Zapomniane słowa: Krachla i sztolwerek – serwus, serwus..., Kristi-Kotka Szamaliner!
Zbigniew Benedyktowicz, Krachla i sztolwerek – aneks
Zbigniew Benedyktowicz, Dziewięćdziesiąt jeden słów. O Zapomnianych słowach – więcej
Inne obrazy
Marta Leśniakowska, Porządek identyfikacji. Indeksalność kolekcji / archiwum Józefa Robakowskiego
Marta Leśniakowska, Karska & Went & Duszeńko. O dwoistej naturze monumentu i jego wystawiania
Łukasz Kossowski, Skandale na przełomie wieków
Sebastian Borowicz, Imagine perversa i tożsamość narracyjna. Kilka uwag o „obrazach niewłaściwych” z perspektywy kultur dawnych
Beata Di Biasio, Posągi-instalacje Igora Mitoraja: między antykiem, renesansem i postmodernizmem
Jolanta Sztachelska, Ateny nad Izarą. Malarstwo monachijskie
Irena Kossowska, Łotewska Łotwa? Sztuka łotewska w Drugiej Rzeczypospolitej
Jan Gondowicz, Monsieur Sans-Gêne
Jan Gondowicz, Niemożliwe i nieprawdopodobne
Paweł Polit, Jeremy Millar, M/W
Lisa Le Feuvre Given – rozmowa z Jeremym Millarem, przeł. Mikołaj Gliński
Wojciech Sztaba, Żal mi tropików...