Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kresy 1-2 (77-78) 2009

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Kresy lub Spisy treści 2009


okładka numeru
1-2 (77-78) 2009

Giacomo Leopardi
Notatnik myśli (wybór) (przeł. Stanisław Kasprzysiak)

Stanisław Kasprzysiak
O „rzeczy tajemnej i wspaniałej”

Wilhelm Müller
Podróż zimowa (fragmenty) (przeł. Joanna Roszak)

Mirosław Dzień
Obietnica; Taka myśl; Vita nuova; Rano, o szóstej

Dorota Wojda
Swoje i obce. Diagnoza kultury polskiej w Ułanach Jarosława Marka Rymkiewicza

Krzysztof Gryko
Niepocztowe znaczki; Nim zapadnie zaraz; Talizmany Felicjanek; Anilbul od SKP; Skalary; Bez tytułu

Thomas Gray
Dziennik z Krainy Jezior, 1769
(przeł. Jacek Jaźwierski)

Piotr Michałowski
Marzenie senne; Piąta kolumna; Kultura; Zastój; Dopiero teraz

Magdalena Przybylska
Dlaczego Joshua Reynolds nie mógł napisać, że obrazy Flamandów i Holendrów są piękne?

Andrzej Szuba
Postscriptum CDI; Postscriptum CDII; Postscriptum CDIII; Postscriptum CDIV, Postscriptum CDV; Postscriptum CDVI; Postscriptum CDVII; Postscriptum CDVIII; Postscriptum CD; Postscriptum CDX; Postscriptum CDXI; Postscriptum CDXII

Marcin Bałczewski
Koniec historii; Eva Morales de Nacho Lima

Piotr Tomczak
*** (dom o drewnianych bokach...); *** (rimbaud siedział na oddziale...); *** (zwariowane dzieci wyszły do ogrodu...); *** (żelazna brama była uchylona...); *** (cmentarz i śmietnik jedną...); *** (las o liściach i gałęziach jak...); *** (siedemnasta lato złamane jak ten dzień...)

Michał Kaczmarek
Oblicza starczej pamięci

Ewa Maria Pac
Ogień; Pierścień; Kobieta cudzołożna; Paradiso; Dziecko; Modlitwa

Jerzy Franczak
„Podwojona obcość”. Proza Zbigniewa Kruszyńskiego

Grzegorz Uzdański
Kościół; *** (Posłuchaj, jak oddycha wielkie...); Ptak; Prośba

Kasper Pfeifer
lucky strike marching cigarettes; rodzynki dla klary; mężczyzna powinien. tekst o karwowskim; nie jedz żółtego śniegu; wata; izbica; kobieta „I” uwikłana w romans


diagnozy

Piotr Sobolczyk
Zachmurzenie umiarkowane, ukręcić z piasku

Przemysław Czapliński
Sny rodzinne. O powieści Wojciecha Kuczoka i prozie efektu rodzinnego

Brygida Helbig-Mischewski
Szlak prowadzący do nas

Bernadetta Darska
Przytłoczone zwyczajnością

Maria Magdalena Beszterda
Paszport w jedną stronę?

Paweł Mackiewicz
Co kryją stare szuflady?

Paweł Panas
Sztuka krytyki

Aleksander Wójtowicz
Metamorfozy Aleksandra Wata

Anna M. Szczepan-Wojnarska
Conradowski typ istnienia


spacery

Joanna M. Sosnowska
Piotr Uklański z biało-czerwoną


sztuka

Sztuka, lewica, dialog?

Izabela Kowalczyk
Sztuka i lewica i co dalej?

Jan Sowa
Galeryjne mendy muszą być trendy, czyli system lewicowej mody

Kuba Szreder
Robotnicy sztuki versus galaktyka artystycznych gwiazd. Kilka słów o demonie rynku, ekonomicznych tortach i artystycznej lewicy

Aneta Szyłak
Ponieważ tak mówimy

Piotr Kosiewski
Sztuka i lewica. Kilka marginalnych uwag

Karol Sienkiewicz
O sztuce tylko prozą, proszę

Z Martą Leśniakowską rozmawia Ewa Toniak
Dlaczego nie było wielkich architektek albo postmodernistka w kuchni


wspomnienia

Magdalena Ujma
Modernizm po modernizmie


varia

Magdalena Kubiak
Taki sobie kabareciarz... O twórczości Mariana Hemara na scenach kabaretowych przedwojennej Warszawy

Bożena Gierat-Bieroń
„Czemu uciekł Jesienin?” – antyrosyjskie akcenty krytyki teatralnej Antoniego Słonimskiego

Anna Rzymska
O Golemie i jego twórcy w twórczości Romana Brandstaettera


zdarzenia

Ciągle żywy temat; Linia pozornego zetknięcia (Magdalena Jankowska)

Na rozstajach (Alicja Lewicka-Rosińska)

W Republice Muz czyli lubelska La Traviata; Wiolonczel czar; Co cztery fortepiany to cztery fortepiany! (Iwona Agnieszka Siedlaczek)

Na Wschodzie sztuka (Marta Ryczkowska)