Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Obieg 4 (72) 2005

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Obieg lub Spisy treści 2005


okładka numeru 4 (72) 2005


PREZENTACJE

Krzysztof Kalitko
Architektura ciała
Prace Jarosława Kozakiewicza

Piotr Krajewski
Anri Sala. Twórczość wideo po video-arcie

Marcin Krasny
„Mamy Cię!”, czyli pułapki Macieja Kuraka

SZTUKA, ETYKA, POLITYKA, YKA

Łukasz Ronduda
Strategia korporacyjnej nadidentyfikacji grupy Yes Men

Paweł Leszkowicz
Sztuka wobec rewolucji

TWOŻYWO
I-IV, 34, 35, 42, 44

Agata Araszkiewicz
Sprawa Nieznalskiej a proces Gorgonowej

Guy Amsellem
ECCE HOMO. Droga krzyżowa Doroty Nieznalskiej

Paweł Polit
Od krytycyzmu ukrytego do jawnego. Słowa i obrazy Barbary Kruger

FELIETON

Wojciech Wilczyk
W prosty sposób

RELACJE

Kwiatki z kożucha, czyli najlepsze prace na 51. Biennale
w Wenecji

Adam Mazur
Wenecja. Potrzebne zamieszanie, przyjemne złudzenie,
czyli ekonomia polityczna estetyki

Powtórzenie Artura Żmijewskiego

Stach Szabłowski
Sztuka starych, czyli klasycy kontratakują

Grzegorz Borkowski
Wolność i translacja

Adam Mazur
Dwa biennale zamiast Jednego. Praska awantura z korzyścią
dla sztuki

ARCHIWUM WSPÓŁCZESNOŚCI

Paweł Polit
Linke współczesny

ESEJ
Ewa Majewska
Homoseksualny dyskurs nowoczesności

Adam Mazur
Kto jeśli nie my? Rola sztuki w ruchu alterglobalistycznym na przykładzie No logo Naomi Klein

Luiza Nader
O potrzebie obecności. Andrzej Kostołowski, Sztuka i jej meta-

Marek Wasilewski
Od monumentu do marketu, sztuka wideo w przestrzeni publicznej, pod redakcją Piotra Krajewskiego i Violetty Kutlubasis-Krajewskiej

Justyna Kowalska
Znaczenia awangardy. Piotr Piotrowski, Awangarda w cieniu Jałty. Sztuka w Europie Wschodniej w latach 1945-1989