Obieg 4 (72) 2005
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Obieg lub Spisy treści 2005
PREZENTACJE
Krzysztof Kalitko
Architektura ciała
Prace Jarosława Kozakiewicza
Piotr Krajewski
Anri Sala. Twórczość wideo po video-arcie
Marcin Krasny
„Mamy Cię!”, czyli pułapki Macieja Kuraka
SZTUKA, ETYKA, POLITYKA, YKA
Łukasz Ronduda
Strategia korporacyjnej nadidentyfikacji grupy Yes Men
Paweł Leszkowicz
Sztuka wobec rewolucji
TWOŻYWO
I-IV, 34, 35, 42, 44
Agata Araszkiewicz
Sprawa Nieznalskiej a proces Gorgonowej
Guy Amsellem
ECCE HOMO. Droga krzyżowa Doroty Nieznalskiej
Paweł Polit
Od krytycyzmu ukrytego do jawnego. Słowa i obrazy Barbary Kruger
FELIETON
Wojciech Wilczyk
W prosty sposób
RELACJE
Kwiatki z kożucha, czyli najlepsze prace na 51. Biennale
w Wenecji
Adam Mazur
Wenecja. Potrzebne zamieszanie, przyjemne złudzenie,
czyli ekonomia polityczna estetyki
Powtórzenie Artura Żmijewskiego
Stach Szabłowski
Sztuka starych, czyli klasycy kontratakują
Grzegorz Borkowski
Wolność i translacja
Adam Mazur
Dwa biennale zamiast Jednego. Praska awantura z korzyścią
dla sztuki
ARCHIWUM WSPÓŁCZESNOŚCI
Paweł Polit
Linke współczesny
ESEJ
Ewa Majewska
Homoseksualny dyskurs nowoczesności
Adam Mazur
Kto jeśli nie my? Rola sztuki w ruchu alterglobalistycznym na przykładzie No logo Naomi Klein
Luiza Nader
O potrzebie obecności. Andrzej Kostołowski, Sztuka i jej meta-
Marek Wasilewski
Od monumentu do marketu, sztuka wideo w przestrzeni publicznej, pod redakcją Piotra Krajewskiego i Violetty Kutlubasis-Krajewskiej
Justyna Kowalska
Znaczenia awangardy. Piotr Piotrowski, Awangarda w cieniu Jałty. Sztuka w Europie Wschodniej w latach 1945-1989