Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 3-4 (306-307) 2014

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Małgosia wosnitzka (dyskusja | edycje) z dnia 14:51, 4 mar 2015

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Konteksty. Polska Sztuka Ludowa lub Spisy treści 2014


okładka numeru
3-4 (306-307) 2014

Zbigniew Benedyktowicz, Dariusz Czaja, Tomasz Szerszeń W.G. Sebald. Antropologia. Literatura. Fotografia

W.G. Sebald. Nota biograficzna

Tomasz Szerszeń, Dariusz Czaja, Zbigniew Benedyktowicz, Ptak Sena. Rozmowa z Małgorzatą Łukasiewicz

Jan Peter Tripp, W.G. Sebald, Unerzählt Nieopowiedziane, przeł. Małgorzata Łukasiewicz

Narracje

Eleanor Wachtel, Łowca duchów – rozmowa z W.G. Sebaldem, przeł. Małgorzata Sadowska

Carsten Strathausen, Wędrowanie donikąd. Sebalda podróże po rozwidlających się ścieżkach, przeł. Dariusz Czaja

Amanda Hopkinson, Historia pamięci czy pamięć historii?, przeł. Magda Heydel

George M. Hyde, Pierścienie Saturna, przeł. Małgorzata Sady

George M. Hyde, Wyjechali Sebalda – hołd złożony Nabokovowi, przeł. Małgorzata Sady

George M. Hyde Sebald Austerlitz albo Auschwitz, przeł. Małgorzata Sady

Małgorzata Sady, A czy jest coś podobnego? Fragmenty rozmowy z George’em M. Hyde’em

Clive Scott, George M. Hyde, Małgorzata Sady, Literatura niezdefiniowana. Życie w niepewności. Rozmowa o Sebaldzie w Norwich

Małgorzata Łukasiewicz, My tylko filozofujemy

Jakub Momro, Pamięć protetyczna

Agata Sierbińska, W.G. Sebald. Zrujnowana pamięć

Dariusz Czaja, Śledzie, ćmy, jedwabniki. Zoologia Sebalda

Obrazy

Jeremy Millar, Fajerwerk dla W.G. Sebalda 2005-2006, przeł. Tomasz Szerszeń

Tacita Dean, W.G. Sebald, przeł. Krzysztof Pijarski

Paweł Mościcki, Ocalone w montażu. Obraz, empatia i przeciw-historia w Austerlitz W.G. Sebalda

Mattias Frey, Teoretyzowanie kina u Sebalda i Sebalda przez kino, przeł. Mikołaj Gliński

Katarzyna Bojarska, Sebald / Weliczker. Próba ujęcia fotografii historycznej

Piotr Krajewski, Pierścienie Saturna. O tranzycie motywów saturnicznych w sztuce współczesnej

Antoni Ziemba, Lekcja anatomii dra Nicolaesa Tulpa Rembrandta w Pierścieniach Saturna W.G. Sebalda

Antoni Ziemba Obrazy śmierci – i życia. Konterfekty zmarłych

Podróże

W.G. Sebald, Campo Santo, przeł. Małgorzata Łukasiewicz

Ria Van Hengel, Eduard Van Hengel, Pierścienie Saturna. Sebaldowska pielgrzymka

Robert Macfarlane, Poblask albo wędrówki Sebalda, przeł. Magda Heydel

Tomasz Szerszeń, Gare Austerlitz

Brian Dillon, Zamknięci w powietrzu, przeł. Emilia Olechnowicz

Emilia Olechnowicz, „Widok na zawsze utraconej ojczyzny”

Thomas Browne, Pochwała fikcji, przeł. Emilia Olechnowicz

Konteksty

Roland Barthes, Przekaz fotograficzny, przeł. Wojciech Michera

Tomasz Swoboda, Camera obscura

Paweł Dybel, Obraz. Odzwierciedlenie. Pierwowzór. Ontologia obrazu w hermeneutyce Gadamera

Dariusz Czaja, Mikrohistorie. Mapy bez legendy

Hubert Francuz, Spojrzenia moich sióstr

Paweł Próchniak, Nuta człowiecza uwagi na marginesie Asymetrii

Dariusz Czaja, Melancholie. Tryptyk muzyczny

Tomasz Dominik, Almagest. Muzyka, nuty, kalendarze, mapy, róże wiatrów – inspiracje litograficzne

Oleg Ljubkiwskyj, Mityczne miasto

Jurij Smirnow, Na ruinach imperium

Zbigniew Benedyktowicz, Zapomniane słowa: Krachla i sztolwerek – serwus, serwus..., Kristi-Kotka Szamaliner!

Zbigniew Benedyktowicz, Krachla i sztolwerek – aneks

Zbigniew Benedyktowicz, Dziewięćdziesiąt jeden słów. O Zapomnianych słowach – więcej

Inne obrazy

Marta Leśniakowska, Porządek identyfikacji. Indeksalność kolekcji / archiwum Józefa Robakowskiego

Marta Leśniakowska, Karska & Went & Duszeńko. O dwoistej naturze monumentu i jego wystawiania

Łukasz Kossowski, Skandale na przełomie wieków

Sebastian Borowicz, Imagine perversa i tożsamość narracyjna. Kilka uwag o „obrazach niewłaściwych” z perspektywy kultur dawnych

Beata Di Biasio, Posągi-instalacje Igora Mitoraja: między antykiem, renesansem i postmodernizmem

Jolanta Sztachelska, Ateny nad Izarą. Malarstwo monachijskie

Irena Kossowska, Łotewska Łotwa? Sztuka łotewska w Drugiej Rzeczypospolitej

Jan Gondowicz, Monsieur Sans-Gêne

Jan Gondowicz, Niemożliwe i nieprawdopodobne

Paweł Polit, Jeremy Millar, M/W

Lisa Le Feuvre Given – rozmowa z Jeremym Millarem, przeł. Mikołaj Gliński

Wojciech Sztaba, Żal mi tropików...