Twórczość
Z Katalog.Czasopism.pl
Kategorie: Literatura Krytyka
Spisy treści czasopism ukazujących się w latach: 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2013 2014
Spis treści |
Kontakt z redakcją
kontakt:
e-mail: tworczosc@instytutksiazki.pl
redakcja:
red. nacz.: Bohdan Zadura
adres: ul. Wiejska 16, 00-490 Warszawa
tel: 226289507, 226271552
fax: 226289507
Kontakt z wydawcą
wydawca: Instytut Książki
adres: ul. Szczepańska 1, 31-011 Kraków
Dział Wydawnictw Instytutu Książki
al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa
tel./fax 226082488
czaspatron@instytutksiazki.pl
ISSN: 0041-4727
rok założenia: 1945
periodyczność: miesięczniki
medium: papierowe
format: B5
objętość: 160 stron
nakład: 1080 egzemplarzy
Opis
Najstarsze polskie pismo literackie, wydawane nieprzerwanie od sierpnia 1945 roku. Pismo utrzymuje swój warsztatowy profil, będąc miejscem prezentacji i publicznej oceny aktualnie powstających prac literackich (nim te ukażą się w formie książkowej). Specjalnością TWÓRCZOŚCI jest prezentacja najnowszej prozy polskiej, w równiej mierze pisarzy o dużym dorobku, jak i debiutantów. Połowę objętości każdego zeszytu wypełnia test prozatorski, niekiedy jest to powieść drukowana w całości lub odcinkach. Prezentację tę uzupełniają dwa lub trzy zestawy wierszy oraz – w tej samej liczbie – szkice o literaturze. Stałym elementem każdego numeru są działy recenzenckie (Książka miesiąca i Wśród książek) zawierające omówienia książek poetyckich, prozatorskich i literaturoznawczych. Ponadto TWÓRCZOŚĆ zamieszcza sporo not i przyczynków w działach Na widnokręgu, Przegląd zagraniczny, Noty, w tym kilka rubryk autorskich (m.in. Małgorzaty Baranowskiej, Mariana Grześczaka i Leszka Bugajskiego). Przez wiele lat każdy numer zamykały kolumny prowadzone przez Henryka Berezę.
Prenumerata
Prenumeraty krajowe:
1. kwartalna: 24,00 PLN
2. półroczna: 48,00 PLN
3. roczna: 96,00 PLN
Prenumeraty zagraniczne:
1. roczna: 70,00 EUR
2. roczna: 100,00 USD
Spisy treści
2000
Twórczość 1/2000
Twórczość 2/2000
Twórczość 3/2000
Twórczość 4/2000
Twórczość 5/2000
Twórczość 6/2000
Twórczość 7/2000
Twórczość 8/2000
Twórczość 9/2000
Twórczość 10 (659) 2000
Twórczość 11/2000
Twórczość 12/2000
2001
Twórczość 1/2001
Twórczość 2/2001
Twórczość 3/2001
Twórczość 4/2001
Twórczość 5/2001
Twórczość 6/2001
Twórczość 7/2001
Twórczość 8/2001
Twórczość 9/2001
Twórczość 10/2001
Twórczość 11/2001
Twórczość 12/2001
2002
Twórczość 1/2002
Twórczość 2/2002
Twórczość 3/2002
Twórczość 4/2002
Twórczość 5-6/2002
Twórczość 7-8/2002
Twórczość 9/2002
Twórczość 10/2002
Twórczość 11-12/2002
2003
Twórczość 1/2003
Twórczość 2-3/2003
Twórczość 4/2003
Twórczość 5/2003
Twórczość 6/2003
Twórczość 7-8/2003
Twórczość 9/2003
Twórczość 10/2003
Twórczość 11/2003
Twórczość 12/2003
2004
Twórczość 1/2004
Twórczość 2-3/2004
Twórczość 4/2004
Twórczość 5/2004
Twórczość 6/2004
Twórczość 7-8/2004
Twórczość 9/2004
Twórczość 10/2004
Twórczość 11/2004
Twórczość 12/2004
2005
Twórczość 1/2005
Twórczość 2-3/2005
Twórczość 4/2005
Twórczość 5/2005
Twórczość 6/2005
Twórczość 7/2005
Twórczość 8/2005
Twórczość 9/2005
Twórczość 10/2005
Twórczość 11/2005
Twórczość 12/2005
2006
Twórczość 1/2006
Twórczość 2/2006
Twórczość 3/2006
Twórczość 4/2006
Twórczość 5/2006
Twórczość 6/2006
Twórczość 7/2006
Twórczość 8/2006
Twórczość 9/2006
Twórczość 10/2006
Twórczość 11/2006
Twórczość 12/2006
2007
Twórczość 1/2007
Twórczość 2/2007
Twórczość 3/2007
Twórczość 4/2007
Twórczość 5/2007
Twórczość 6/2007
Twórczość 7/2007
Twórczość 8/2007
Twórczość 9/2007
Twórczość 10/2007
Twórczość 11/2007
Twórczość 12/2007
2008
Twórczość 1/2008
Twórczość 2/2008
Twórczość 3/2008
Twórczość 4/2008
Twórczość 5/2008
Twórczość 6/2008
Twórczość 7/2008
Twórczość 8/2008
Twórczość 9/2008
Twórczość 10/2008
Twórczość 11/2008
Twórczość 12/2008
2009
Twórczość 1/2009
Twórczość 2/2009
Twórczość 3/2009
Twórczość 4/2009
Twórczość 5/2009
Twórczość 6/2009
Twórczość 7/2009
Twórczość 8/2009
Twórczość 9/2009
Twórczość 10/2009
Twórczość 11/2009
2010
Twórczość 1/2010
Twórczość 2/2010
Twórczość 3/2010
Twórczość 4/2010
Twórczość 5/2010
Twórczość 6/2010
Twórczość 7/2010
Twórczość 8/2010
Twórczość 9/2010
Twórczość 10/2010
Twórczość 11/2010
Twórczość 12/2010
2011
Twórczość 1/2011
Twórczość 2/2011
Twórczość 3/2011
Twórczość 4/2011
Twórczość 5/2011
Twórczość 6/2011
Twórczość 7/2011
Twórczość 8/2011
Twórczość 9/2011
Twórczość 10/2011
2013
Twórczość 1/2013
Twórczość 2/2013
Twórczość 3/2013
Twórczość 4/2013
Twórczość 5/2013
Twórczość 6/2013
Twórczość 7/2013
Twórczość 8/2013
Twórczość 9/2013
Twórczość 10/2013
Twórczość 11/2013
Twórczość 12/2013
2014
Twórczość 1/2014
Twórczość 2/2014
Twórczość 3/2014
Twórczość 4/2014
Twórczość 5/2014
Twórczość 6/2014
Twórczość 7/2014
Twórczość 8/2014
Twórczość 9/2014
Twórczość 10/2014
Twórczość 11/2014
Twórczość 12/2014
Wybrane artykuły
Omówienia z „Witryny”
- Agnieszka Kozłowska, TAJEMNICA PEWNEGO OPOWIADANIA
- Maciej Gierszewski, CZYJ POGRZEB?
- Grzegorz Wysocki, BORGES, JEGO SŁUŻĄCA, TŁUMACZ I NASTĘPCY
- Paweł Uszyński, WIĘCEJ NIŻ SOLIDNIE
- Tomasz Charnas, „TWÓRCZOŚĆ” KRYTYCZNA. GLOSA ANALITYCZNA
- Tomasz Charnas, „TWÓRCZOŚĆ” ZDOMINOWANA PRZEZ KOBIETY
- Agnieszka Kozłowska, TWÓRCZE MACIERZYŃSTWO
- Robert Ostaszewski, NIE REWOLUCJA, CHOĆ EWOLUCJA
- Miłka O. Malzahn, BYĆ JAK IWASZKIEWICZ
- Robert Ostaszewski, NOSTALGICZNE KLIMATY
- Dariusz Nowacki, SZANUJMY WSPOMNIENIA
- Dariusz Nowacki, PAPIERY WARTOŚCIOWE